Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.
Bagi Tibor blogja

83.

Ez a versem is szerepel az antológiában; hogy őszinte legyek, nagyon szíven ütött az a dolog, hogy egy "kívülálló", aki költőnek mondja magát, előadóművész és színész, másnak a versébe írjon, javítson. Szerintem ez kritikán aluli. Véleményem szerint senki sem engedheti meg magának ezt. Akármekkora előadóművész is legyen. Íme az eredeti formájában szereplő versem:

Könyörgés Melpomenéhez
 
Ó, halld szavam! Tanácsod kérem.
Segíts, mert az őrület kínoz!
 
Rongyként cibál a fájdalom,
S sáros cipőjük nyoma arcomon.
Belém rúgnak. Szívemmel játszanak.
Adj nyugalmat, hű szolgádnak!
Hallgass meg, gyönyörű Múzsa!
 
A szerelem szirmai hervadnak,
S lángoló érzéseim tompulnak.
 
Térden állva könyörgök hozzád!
Mondd meg szerelmes fiadnak;
Mi kell buja világunknak?
Csalódtam. Hisz, oly sokszor már.
Segíts meg, gyönyörű Múzsa!
 
A világ kidob magából,
Mert szívem szebb helyekre vágyik.
 
Lányaid hervadt szirmait, nem hordja a szél.
Levelüket elborítja a sűrű sötétség.
Illatuk fojtogatóan fonódik testemre,
Bujaságuk rátelepszik szívemre.
Szabadíts meg, gyönyörű Múzsa!
 
Ó, halld szavam! Légy velem!
Kérlek, valahogy segíts nekem!
 
Nagyon fáj! Tábort vert a fájdalom.
Mondd! Mit tegyen, szerelmes gyermeked?
Mondd! Bármit kérsz, megteszem.
Segíts, hisz oly keserű bánatom!
Könyörülj, gyönyörűséges Múzsa!
 
E kor, átok lelkemnek,
S kínoz lányaid játéka.
 
Gondolj rám, hibátlan Virág!
Hiszem, hogy veled szebb a világ.
Oszd meg velem örömöd, drága!
Küldd hozzám hibátlan virágod, Múzsa!
Szánj meg, gyönyörű Melpomené!
 
Szívem ritmus nélkül dobog,
Lelkem börtönében morog.
 
Ó, légy irgalmas! Mutasd az utat!
Altasd el szerelmes fiadat!
Küldd hozzám hibátlan virágodat!
Kérésem övezze áhítat;
S mutass felém szánalmat!
 
Vác, 2007. április 5.
Bagi Tibor

A bejegyzés trackback címe:

https://versekbt.blog.hu/api/trackback/id/tr100337773

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Scala 2008.06.30. 20:37:42

Könyörgök, nem ikes ige, ugyanis. A könyörgöm helytelen. Sokan keverik, áprilisban írta nekem is egy kommentező, én sem bántásból. :-)

Nem rossz vers, kicsit néha patetikusnak érzem.
Mit javított ki? És kicsoda?

versek.bt (törölt) 2008.07.01. 09:05:22

Köszönöm, ezt nem is tudtam.
Hogy ki, azt inkább nem írnám le. A verseimet "javította" ki. Legalábbis néhányat. Egy darabig az Ő műhelyében is publikáltam a verseimet. Ez a versem megjelent egy antológiában is. :-) Tanulságos volt. Okultam belőle.
süti beállítások módosítása