Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.
Bagi Tibor blogja

219.

A minap egy hittérítővel találkoztam. Nagyon érdekes volt számomra a felismerése annak az emberi tulajdonságnak, hogy vannak olyan birka emberek, mint ők. Az igazság az, hogy arról akart meggyőzni, hogy térjek meg minnél hamarabb, bocsássak meg mindenkinek, mielőtt eljön a világvége. Nem akartam elküldeni melegebb éghajlatra, mert nőnemű volt, és ha van rá mód, akkor nem veszekszek és sértek meg nőket szándékosan. Tehát elmagyaráztam neki a nézeteimet a világról, az emberekről, Istenről, meg az összes fanatista (szektás) gyülekezetről. Mint kiderült, egyébként elég nyílvánvaló volt, Jehova tanúja volt szegénykém. Így hát meg sem próbáltam megértetni vele azokat, amiket elmondtam, látszott rajta, hogy nem jut el az agyáig a mondandóm lényege.

Mondjuk nem csak a Jehovások ilyenek. Sajnos ismerek katolikust és reformátust is. Nem a vallásukkal van bajom, hanem a gondolkozás módjukkal. Teljesen befordultak, elidegenültek azoktól az emberektől, akikkel nem találkoznak nap mint nap a csoport terápiás gyűléseiken. Mindenben Istent látják. Ez tök jó! De tényleg! Szerintem fontos, hogy hisz valamiben az ember. De ne akarjon engem meggyőzni arról, hogy nekem akkor lesz az életem teljes, ha templomba járok, adakozok, vallási közösségek tagja leszek. Attól nem fog megoldódni a problémám, hogy 1,5 órán keresztül görnyedve beszélek magamban és könyörgöm Istenhez, hogy segítsen. "Segíts magadon és Isten is megsegít!" Én ebben hiszek. A problémákat mi idézzük elő, és mi is tudjuk megoldani azokat. No persze ez is csak egy vélemény, akár csak az összes többi, ezért kérek mindenkit, hogy aként is kezelje! Nem akarok megsérteni senkit sem a következő versemmel:

A naiv
 
Látod, hogy ráz a hideg?
Bőröm alatt lüktet az ideg,
Monoton ritmussal biztatja ajkam,
Hogy merjem mondani a fájdalmam.
Szakadjon le ajkamról a szó,
Mely lelkemnek megnyugtató!
 
„Rajta, vedd le a maszkod!
Mutasd valódi arcod!
A szeretet, melybe lelked öltözteted,
Felszínes, önnön felöltött jelmezed.
Azért szeretsz másokat, hogy szeressenek?
De kiket szeretsz, viszont szeretnek?
 
S ki tudna szeretni mindenkit?”
„Isteni sugallatra, szeresd a Föld gyermekeit!
A szeretet megvilágít!”
„Ja, persze! És a fénye elvakít!
Én nem szeretek mindenkit,
S ezen nem segít az egyistenhit.
 
Mért szeressek olyan embert,
Aki engem sosem kedvelt?”
„Hogy mondhatsz ilyen szörnyűséget,
Isten az, ki szeret Téged!”
Meg se hallotta, mit mondtam,
S a jól betanult szöveget mondta.
 
„Mért akarsz megtéríteni?
Akkor jobban fogsz szeretni?”
Bonyolultabb az élet ennél,
Hogy mindenkit szeressél.
„Te tényleg mindenkit szeretsz?
Vagy azokat, kikhez érdekeid fűződnek?”
 
Budapest, 2009. január 19.
Bagi Tibor

 

A bejegyzés trackback címe:

https://versekbt.blog.hu/api/trackback/id/tr90891156

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása