Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.
Bagi Tibor blogja

90.

Szenvedés
 
Gondolataim úgy szállnak, mint égen a felhők.
Az idő vaskerekét, rozsda marja.
A szél, csak a szemetet hordja.
A holtak az utcán sétálnak, s üresek a temetők.
A folyók lassan kiapadnak,
Helyet hagyva a homálynak.
 
Sziporkázó szánalom szuszog szomjasan,
Fagyos fájdalmat fújnak felém.
Nyomorult nyár nyújtogatja nyelvét.
Bűnös barátaink bólogatnak boldogan.
 
Magam vagyok hideg testemben.
A világ új arcát mutogatja,
A változást, senki sem látja.
Lelkem fogoly börtönében.
Lelkesen csókot küld a fájdalom.
Senki sem hallja a hangom.
 
Vigyorgó vadság vándorol,
Korcs kórság kóborol.
Ha halvány halál hívogat,
S sértő sajnálat simogat.
 
Tévedésből száműztek ide.
Kimondani fáj, hogy rab vagyok.
Ki tudja, hogy mikor szabadulok?
A szél? A folyók? Vagy az idő kereke?
A testem lassan rohad el,
De lelkem elmenekül idővel.
 
Vác, 2007. február 14.
Bagi Tibor

A bejegyzés trackback címe:

https://versekbt.blog.hu/api/trackback/id/tr61348229

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Scala 2008.07.04. 02:23:00

Jó, rendben, de mintha itt a lélek jobban szenvedne mint a test, és a végén mégis a test betegségéről van szó...
Lehet, h. én vagyok a fáradt, még újraolvasom!

Scala 2008.07.04. 14:58:01

Harmadik versszak, utolsó előtti sor, sztem lemaradt egy -n...LelkeseN.

Amíg nem értem meg ezt a verset, nem lépek tovább! Úgy döntöttem. Ez most vagy nagyon jó, vagy túl kusza... :-)

versek.bt (törölt) 2008.07.04. 15:07:43

Szia Scala!
jó meglátás! :D Valóban a lélek szenved, a test csupán egy börtön. Ezt a 3. versszakból lehet "kihámozni". :-)
Szívesen segítek megérteni a verset. :-)

versek.bt (törölt) 2008.07.04. 15:58:26

Az első 2 versszak talán nem sok mindent mond. Nem is akartam kifejezni egyebet, mint a környezetem nyomorúságát, ahol éltem. A tébolyt és a fájdalmat, az idő lassúságát...
Igazi mondanivalóm, csak a 3. versszaktól van. Ekkor még a "családommal" éltem, de már láttam előre, hogy el fogok költözni. "A világ új arcát mutogatja," = változnak az élet körülményeim (a családi helyzetem egyre ramatyabb). "Lelkem fogoly börtönében." = a hova születés feszegetése. Mért pont ők a szüleim, mért kellett nekem megszületnem? ... hasonló kérdések jártak a fejemben.
A 4. versszak: "Ha halvány halál hívogat," = Melyik gyerek nem gondol arra (ilyen családi helyzetben), hogy mi lenne ha megölné magát? No persze, a "halvány" szó erősen csillapítja a halálvágy érzését.
Az utolsó versszak: "Tévedésből száműztek ide." = tagadás, hogy a sors próbára tenne.
"Kimondani fáj, hogy rab vagyok." = és rögtön be is látom, hogy tényleg ez van.
A szabadság, mikor fog eljönni? :-)
"A testem lassan rohad el,
De lelkem elmenekül idővel." = még ha úgy is nézek ki mint apám (sokak szerint), még ha ugyanaz a Bagi vér folyik is ereimben, mint apáméban; legbelül nem voltam, vagyok, leszek ugyanaz az ember, mint ami ő!
Valóban nem könnyű elemezni, egy kicsit engem is elgondolkoztatott, hogy mire is gondolhattam aznap, mit éreztem, mikor írtam.

versek.bt (törölt) 2008.07.04. 16:00:19

Remélem segítettem valamicskét, a vers megértésében. :-)

Üdvözlettel:
Tibi ;-)

Scala 2008.07.05. 22:01:16

Így már jobban értem, igen!
A miért ide születtem típusú gondolat szerintem sokaknak ismerős; amikor pedig fizikailag eltávolodunk a szülőktől, és idősödünk, és/vagy kiegyensúlyozottabbak vagyunk egyszercsak megértjük őket, a gyengeségeiket, habitusukat...

Azt is mondják, szerintem igaz, hogy a szülők az általuk meg nem oldott érzelmi kérdéseket átterhelik a következő generációra, akinek már muszáj foglalkoznia vele, kvázi valamifajta életfeladat. Ez így egyszerűen hangzik, de nem csak valami függőségre, vagy aggresszióra gondolok, hanem ezeknek az okaira.

Scala 2008.07.05. 22:02:14

És köszi, hogy megvilágítottad, ennek fényében újraolvasom a verset! :-)

Scala 2008.07.06. 01:35:15

Most darabosnak találom, kissé dallamtalannak. Fura... megint késő van, az is igaz.
süti beállítások módosítása