Felnőtt tartalom!

Elmúltam 18 éves, belépek Még nem vagyok 18 éves
Ha felnőtt vagy, és szeretnéd, hogy az ilyen tartalmakhoz kiskorú ne férhessen hozzá, használj szűrőprogramot.

A belépéssel elfogadod a felnőtt tartalmakat közvetítő blogok megtekintési szabályait is.
Bagi Tibor blogja

220.

A napokban olvastam Kosztolányi Dezsőtől A szegény kisgyermek panaszai című versét, és nagyon nagy hatással volt rám. Nem bírtam letenni a verseskötetet.

 

Kosztolányi Dezsőnek
 
Minduntalan panaszit olvasom,
Szavait a papírról úgy falom,
Minthogy gyermek szopja anyja csecsét.
S ha most itt lenne, megráznám kezét.
Mennyi kincs és mennyi érték! melyet,
Ez a komisz világ elfeledett.
 
Mit érzek, elmondani nem tudom,
S könnyes szemmel sorait bámulom,
Mert e szépséget gyönyör olvasni,
S az érzést próbálom megosztani,
De buta a világ, meg nem érti,
Mert naphosszat, csak a tévét nézi.
 
Most gyermek vagyok, ki panaszkodik,
S mindenhez görcsösen ragaszkodik.
Most meg-megállok a sínek mellett,
S csodálom a suhanó életet.
Hozzányúlnék tudatlan, de félek,
Félek, nem adatik még egy élet.
 
Ha most felkötném magam egy fára,
Vagy beleugranék a Dunába,
Vagy golyó ütne lyukat fejemen,
Vagy a mérgektől elszenderedem,
Tán, most nem sírna értem senki sem,
De a szüleim közül egyik sem.
 
Vagy mégis? Drága nővérem sírna,
S kisírt szemmel borulna a sírra,
Melyet rózsákkal szépít a halál,
Így síromhoz mindig visszatalál.
De már régóta nem vagyok gyerek,
S oly rég, hogy bánatot sem ismerek.
 
Mégis versét olvasva gondoltam,
Hogy régen, én milyen bolond voltam!
Hisz a Halál csókjára vágytam én,
Edzetlen voltam, mint a nyersacél.
Menő szerencse, hogy így alakult,
S versét olvashatom untalanul.
 
Tisztelettel gondolok Önre,
Önre: Kosztolányi Dezsőre!
 
Budapest, 2009. január 21.
Bagi Tibor

A bejegyzés trackback címe:

https://versekbt.blog.hu/api/trackback/id/tr70895813

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása